Olga Sójkowska - Iskra
Psycholog dziecięcy
O mnie
W praktyce psychologicznej zajmuję się wsparciem dzieci i ich rodzin. Zapraszam na spotkania, które pomagają lepiej zrozumieć i wyrażać siebie. Udzielam wskazówek i towarzyszę rodzicom w radzeniu sobie z trudnościami rozwojowymi dzieci oraz wyzwaniami, jakie wiążą się z wychowaniem. Wspieram tworzenie bliskich relacji opartych na wzajemnym zrozumieniu.
W obszarze moich doświadczeń jest przede wszystkim praca z dziećmi w wieku 3-12 lat. Poza gabinetem pracuję w poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz w przedszkolu, gdzie zajmuję się diagnozą, wsparciem psychologicznym dzieci i rodziców, współprowadzę grupy terapeutyczne rozwijające obszar emocjonalny.
Moje kwalifikacje
Jestem psychologiem z przygotowaniem pedagogicznym. Ukończyłam studia magisterskie ze specjalnościami Psychologia kliniczna dziecka oraz Psychologia kliniczna i zdrowia na Uniwersytecie Jagiellońskim. Regularnie uczestniczę w kursach i szkoleniach doskonalących warsztat pracy. Ukończyłam 1,5-roczne szkolenie podyplomowe z psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży w szkole Poza Schematami. Uczestniczyłam w rocznym kursie wprowadzającym do pracy terapeutycznej organizowanym przez Oddział Zaburzeń Osobowości Szpitala Neuropsychiatrycznego im. dr J. Babińskiego w Krakowie. Doświadczenie zdobywałam podczas staży i praktyk w Oddziale Ogólnopsychiatrycznym w Szpitalu im. dr J. Babińskiego w Krakowie, Ambulatorium Terapii Rodzin w Klinice Psychiatrii Dorosłych, Dzieci i Młodzieży w Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie, placówkach edukacyjnych i terapeutycznych oraz ośrodkach wsparcia dla dzieci i dorosłych z trudnościami rozwojowymi. Swoją pracę poddaję superwizji.
Czym zajmuję się w Centrum Odkrycie
W Centrum Odkrycie prowadzę konsultacje dla rodziców oraz wsparcie psychologiczne i zajęcia rozwojowe dla dzieci.
W ramach pierwszych konsultacji (zwykle 1-3 spotkania) ustalamy potrzeby dziecka i rodziny, udzielam wsparcia, porad i w razie potrzeby proponuję dalsze działania pomocowe. Nierzadko zmiana zaczyna się od rodzica, który na co dzień towarzyszy, daje przykład i wspomaga rozwój swojego dziecka. Otwartość i świadome działania wobec potrzeb dzieci mogą być dla nich największym wsparciem. W pracy z dziećmi korzystam z metod nurtu poznawczo-behawioralnego, włączam elementy III fali, dialogu motywującego i terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach (praktyk metody Kids’ skills), a także bajkoterapii i technik relaksacyjnych.